Cape Otway

24 oktober 2014 - Cape Otway, Australië

Gisteravond voor het eerst in de camper gekookt, het waaide iets teveel buiten. Gelukkig is de wind vannacht wat afgenomen. Het is nu een graadje of 22 en lekker zonnig.

We zijn te voet naar the Cape Otway Lightstation gewandeld, klein uurtje lopen. Onderweg kwamen we koeien, een konijn en een walibi tegen.
Aangekomen aldaar was het eerst tijd voor een cappucino met een flink stuk bananentaart. Vervolgens alles bekeken, het telegraafstation, weerstation, het huis van de vuurtorenwachter, de vuurtoren zelf, Aboriginal cultural site.
lighthouse
We hebben uitgebreid met de gids bij de vuurtoren staan praten. Het was zijn eerste jaar op de vuurtoren, dus hij was nog in de leer. Hij leerde van ons dat vuurtorens lichtsignalen afgeven in een bepaald ritme. De gids die hem af kwam lossen gaf aan dat cape otway 3 lichtsignalen geeft in 90 seconden.

De eerste gids kwamen we ook weer tegen bij de Aboriginal cultural site. Oorspronkelijk leefde in dit gebied 40.000 Aboriginals, daar zijn er 200 tot 300 van over. Aboriginals worden vaak als 1 volk beschouwd, echter ze bestaan uit verschillende clans en stammen. De aboriginals in Victoria hadden een vaste woonplaats, maar ze trokken er regelmatig op uit om te jagen.

Op de terugweg naar de camping hebben we een koala gespot. Mobiel ontvangst is hier alleen op big hill, dus dat betekent zo een klimpartij omhoog om dit logje te plaatsen. De kuitspieren worden deze vakantie extra getraind. Morgen trekken we weer verder langs de GOR (great ocean road).